Benvingudes sigueu totes les persones que visiteu aquest racó i que llegiu els nostres escrits.

dijous, 1 de gener del 2009

AMB CAMES QUE RODEN (25)

Fa poques setmanes es va aprovar al Congrés dels Diputats, amb el consens de tots els grups parlamentaris, la Proposició no de Llei, presentada pel portaveu d'Iniciativa per Catalunya Verds (ICV), que planteja la modificació de la llei sobre trànsit perquè estacionar en llocs reservats a persones amb discapacitat passe a considerar-se una infracció greu –fins ara era lleu- i que implique la pèrdua de dos punts del permís de conduir. D’aquesta manera l’esmentada infracció s’equipararia a la de parar o estacionar en els carrils destinats al transport públic i en indrets perillosos o que obstaculitzen greument la circulació.

Ens resulta incomprensible les actituds del director jurídic del Comissariat Europeu de l'Automòbil (CEA), que s'ha declarat "absolutament en contra" tot dient que el carnet per punts "ha d'estar destinat exclusivament a reduir els accidents. Si comencem a posar conceptes al carnet per punts, perdrà tota la seua essència"; així com la del director de Seguretat Vial de RACE, que va declarar que "el carnet per punts no està pensat per a això, està dissenyat per a reduir el nombre de morts i ferits".


Creiem totalment justificat el canvi en la normativa vigent, ja que, precisament, l’objectiu d’aquesta mesura és augmentar la seguretat de les persones amb diversitat funcional a l’hora de realitzar la transferència des de la cadira de rodes fins el vehicle, i al contrari. I encara més, amb els mateixos arguments dels representants de les associacions d'automobilistes, gosem demanar l'ampliació del precepte sancionador perquè es castigue també, amb la pèrdua de dos punts, a qui aparque en les rampes, o obstaculitzant l'accés a aquestes, ja que, per aquesta causa, es produeixen accidents dels quals són víctimes tant les ciutadanes i els ciutadans amb mobilitat reduïda que tenen dificulta per baixar i pujar a la vorera, com les persones usuàries de cadires de rodes que, en no poder accedir a les voreres, són obligades a circular per la calçada, posant en perill la seua integritat física.


Mar Dalmau Caselles / Cèsar Gimeno i Nebot
(publicat al núm. 90 de VOX UJI. Desembre 2008)